محصولات
اطلاعات تماس
دفتر مرکزی: خیابان شهید مطهری- خیابان ترکمنستان- روبروی فروشگاه شهروند- شماره 18
تلفن: 6-88455061
نمابر: 88436040

بسیاری از کارآفرینان در خلق و ایجاد یک محصول جدید و منحصر بفرد مهارت دارند، اما تعداد زیادی از کارآافرینان از تعیین یا ایجاد بازاری که محصول یا سرویس آنها را تقاضا کند غفلت می ورزند.
اغلب شنیده می شود که کارآفرینان باجملاتی مانند:
- چون من محـصول را دوست دارم افــراد دیگـری هـم پیـدا می شوند که آنرا دوست داشته باشند.
- اگر دیگران می‏توانند با فروش این محصول درآمد داشته باشند پس من هم می توانم .
- چون هیچ فروشگاهی در شهر من این محصول را نمی‏فروشد پس حتماً نیاز به آن وجود دارد و ...
وجود نیاز برای محصول خود را توجیه می‏کنند و این مرحله را نادیده می‏انگارند که اگر تحلیل بازار به صورت کاملتری انجام شود و کارآفرین از نتایج آن استفاده نماید، نرخ شکست کسب و کارهای جدید به طور قابل توجهی کاهش خواهد یافت. بدیهی است ضرورت تحقیق بازار بخصوص برای کارآفرینانی که قصد ارایه یک محصول جدید رادارند بیشتر است.
تحقیق بازار چیست؟
اساساً تحقیق بازار مشاهده عملکرد مشتریان به منظور درک این که عاملی توجه آنها را جلب می کند و نهایتاً نتیجه گیری کردن از این مشاهدات است. با بیانی رسمی‏تر تحقیق بازار را اینگونه تعریف می‏کنند: (تحقیق بازار، جمع آوری- ثبت وتحلیل سیستماتیک و هدفمند داده‏ها درباره مشکلات مرتبط با بازاریابی کالاها و خدمات است.)
چرا تحقیق بازار انجام میگیرد؟
اطلاعاتی که از تحقیق بازار بدست می آیند از آندسته‏ای نیستند که تنها فایده آنها دانستنشان است و اصطلاحاً اطلاعات عمومی بشمار می‏رود، بلکه تحقیق بازار باید بتواند راهنمای شما در تصمیم گیریها ی استراتژیک کسب و کارتان باشد این تحقیق هنگامی ارزشمند است که بتواند منشاء درآمدی بیشتر از هزینه‏ای که ایجاد کرده باشد. فرض کنید شما در یک بررسی به یکی از نیازهای پاسخ گفته نشده مشتریان پی‏ببرید بر این اساس شما می‏توانید محصول یا خدمت جدیدی ارائه دهید یا در محصول فعلی تغییراتی متناسب با این نیاز ایجاد کنید .
تحقیق بازار ارتباط شما با مشتریان فعلی و بالقوه‏تان برقرار می‏سازد و به شما کمک می‏کند تا فرصتها را در بازار تشخیص دهید. به عنوان مثال اگر شما بخواهید یک خرده‏فروشی در یک موقعیت خاص جغرافیایی برپا کنید و متوجه شده‏اید که هیچ خرده‏فروشی مشابهی در حال حاضر وجود ندارد، شما در واقع یک فرصت مناسب را یافته‏اید. این فرصت هنگامی ارزشمند‏تر خواهد بود که درآن منطقه تعداد زیادی از افراد مناسب بازار محصول شما سکونت داشته باشند.
تحقیق بازار مشکلات بالقوه را هم کشف و شناسایی می‏کند. فرض کنید که قصد دارید در یک محل ساختمان احداث کنید ولی در تحقیقات بازار متوجه می‏شوید که درآن ناحیه تهیه تلفن برای واحدهای احداثی سخت است و مخابرات نیز درآینده نزدیک طرحی برای توسعه و تامین تلفن ندارد در اینجا شما مشکل بالقوه را تشخیص داده‏اید که عبارت از دشواری احتمالی یافتن مشتری برای واحد‏های ساخته شده است.
پس:
تحقیق بازار شما را در درارزیابی میزان موقعیت کمک و همچنین اطلاعات می‏توانند نشانگرنیاز استراتژی های بازاریابی باشند. سوالاتی که که تحقیق بازار به ما جواب میدهند عبارتند از:
رقبای اصلی من کدامند وچگونه با من رقابت میکنند؟ جواب این دو سوال می تواند راههای رسیدن به موفقیت باشد.
 

تاریخ: ۱۲ آذر ۱۳۹۰